Pages

hati itu milik ALLAH :)

Monday, December 3, 2012

hye . apa khabar ? sihat tak ? kalau sihat . alhamdulillah :) so . welcome disember :) ada azam baru ke untuk bulan baru ni ? hurmm . act kann . kann . kita patut nye ada azam baru tiap-tiap hari . tapi tu lah . sy pun tak dapat buat macam tu lagi :(

jadi . hari ni sy nak berceramah sikit . ehem . ehem . cewahhh *tangan di bahu mata ke atas* so . apa pandangan korang ke atas org yang free hair then mula berubah pakai tudung ? mesti korang cakap alhamdulillah dah berubah . right ? dan apa pula pandangan korang ke atas orang yang pakai tudung then mula pakai tudung yang lebih labuh ? mesti korang kata ada class agama ke ? labuhnya tudung . dan macam-macam perlian yang korang lemparkan . right ?

korang tak pernah fikir ke hati dan perasan dorang yang ada niat untuk berubah tu ? dengan senang-senang je korang patah kan semangat dorang dengan kata-kata yang tak bertamadun korang tu --' apa  kata korang bagi dorang semangat ? kan ke itu lebih bagus dari kata-kata perlian korang tu ? 

okayy . kalau lah korang kata . alaa . sekejap je dia tu pakai tudung labuh . tak pun . alaa . saje je nak menunjuk tu . ehem . ehem . wahai saudara saudari sekalian . at least dia ada niat untuk berubah . at least ada kesedaran dalam diri dia untuk berubah . tak pernah ke korang terfikir bila aku nak berubah ? bila aku nak dapat hidayah ALLAH ? tak jelous ke korang dengan orang yang dapat hidayah ALLAH tu ? kalau sy . seriously . sangat jelous !

sy tak tuding jari kat sesiapa . tapi sy cuma mengingat kan diri sendiri dan dalam masa yang sama mengingat kan korang jugak . muhasabah diri . kalau ada godaan syaitan tu . itu normal . bukan ke niat syaitan memang nak menyesatkan umat islam ? so . perlu lah istiqomah dalam melakukan apa-apa .

tapi kita ni cuma manusia biasa . kita pun perlu kan sokongan dari orang sekeliling kita . so . kalau korang nampak kawan korang yang nak berubah tu . saya mohon sangat . sila bagi galakan kat dia . mana tahu esok-esok turn kita pulak dapat hidayah :)

dan apa yang saya cakap ni adalah apa yang sy alami sekarang . tapi alhamdulillah masih ada kawan-kawan dan family yang bagi support kat sy :) dorang respect dengan perubahan sy dan harap sangat sy istiqomah kali ni . sebab apa ? sebab takut hidayah tu takkan datang dah . nauzubillah . mintak dijauhkan :)

so . dah seminggu sy pakai tudung yang labuh daripada biasa dan alhamdulillah . sy selesa :)




motif gambar semua ni ? just nak tunjuk hari tu hang out with babygirls . kbye --'

sebelum sy stop ceramah sy kat sini . sy nak pesan . jangan expect orang yang bertudung labuh itu perfect dari semua segi . at least dia dah penuhi tuntutan menjaga aurat . adab percakapan dia . perangai dia . In Shaa Allah mereka sedang berusaha untuk mempertingkatkan diri . so apalagi . tepuk dada tanya iman . kita tak jelous ke tengok orang yang dah dapat hidayah tu ?

bye . assalamualaikum :)

2 comments:

nina sein said...

dont forget 2 pray to Allah for not taking back his Hidayah from u, from all of us. amin

Masmira Masri said...

lahh..pakai tudung pun ada org x puas hati...xpe lahhh mulut org kn....yg penting kita mencuba utk berubah dan lakukan yg terbaikk!!

http://myaleo.blogspot.com/2012/12/december-2012.html

 
FREE BLOG TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS