Pages

Its a rough week

Tuesday, February 26, 2013

Bismillahirrohmanirrohim. Hai semua. Lama betul sy tak update blog kan? Haih. Berhabuk betei blog eden ni --' *ambil penyapu mop semua sampai muka pun dah jadi macam makcik cleaner* kayy. Overrrrr --'

So. Its really a rough week. Banyak gila benda jadi minggu ni. Apa yang jadi? Sorry. Saya malas nak cerita. Malas nak panjangkan cerita. Malas nak buat org bersangka buruk. Dan yang pasti. Sy taknak bukak aib org. Kalau betul org tu salah. Biar lah. Itu antara dia dengan Allah.

Biarlah org yang laluinye dan org yang patut tahu je yang tahu. (kayy. ayat sy dah pening) Tapi tu lah. Biarlah. Benda dah jadi. Kalau dok heboh satu Malaysia pun tak dapat buat pape pun. Yedok?

Entry sy ni bukan nak ceritakan apa yang terjadi or nak buruk kan lagi masalah ni. Saya cuma nak share dengan semua org tentang kesan baik or benda positive dari apa yang sy lalui sepanjang minggu ni.

First of all, sy sangat bersyukur semua ni jadi. Why? Sebab sy lebih dekat dengan Allah sekarang ni. Papehal pun. Sy turn back to Allah. Saya berusaha untuk solat awal waktu even dulu punya susah nak bangun subuh kan. Saya sentiasa ingat dekat Allah. Kalau ada rasa tak sedap hati, sy zikir. Banyak baca ayat kursi. 

Dan dengan semua yang terjadi ni. Saya dapat tahu mana kawan dan mana lawan. Ibu pun ada cakap. Time ni lah kita nak kenal kawan kita. Alhamdulillah. sy ada Babygirls sy yg sentiasa ada untuk buat sy jadi kuat. Ya! Saya jadi kuat sebab mereka. And not to forget, My Family. Thanks for the concern. Ibu and ayah sentiasa tanya macam mana keadaan. Kakak call tanya ok ke tak. Angah bagi nasihat. And yeah. Thanks kat semua warga blok yang datang tolong kitorang.

Like seriously. I on behalf of my friends really thank to that whom helped us that night. We really appreciated it :) And thanks to makcik cafe yang sanggup tolong kitorang. Budak kelas sy yang faham dengan keadaan yang terjadi. Keep bagi support and concern tentang keadaan sy. Warga KMPh yang concern dengan keadaan kami. A big thanks from us.

Semua benda ni berlaku ada hikmahnya. Allah maha mengetahui dan Allah tahu kemampuan setiap hambanya. Atas kita je macam mana nak selesaikan masalah tu. Jangan lupa solat. Banyak kan mengaji,zikir. Ingat Allah sentiasa. Alhamdulillah. Sy bersyukur sgt dengan ujian yang Allah dah bagi kat sy.

Jangan hukum org dengan sesuatu yang kita tak tahu. Jangan aibkan org. Kalau kita rasa was-was tapi tak tahu kesahihannya. Baik kita diam kan je. Simpan dalam hati. Jangan fitnah org. Itu yang terbaik.

Okay lah. panjang sangat dah ni merapu merepek. mohon tiada typo dan mohon tiada grammatical error. Tapi kalau ada tu buat-buat tak nampak jelah yee :) Dan mohon Deena,Meen,Yunie,Hani dan Ila balik cepat. sunyi woi korang takde ni. Harap maaf kalau ada yg terasa dengan entry ni. Sy cuma ingin berkongsi apa yang sy dapat dari apa yang berlaku ni. Assalamualaikum.

No comments:

 
FREE BLOG TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS